Powered By Blogger

Tuesday, August 17, 2010

teRaTAk 443-rumMAh KU syUrgA kU,,






























Kalo semua nk tahu inilah rumah yg mane tempat kelahiranKU dan juga tempat aku membesar..kawasan rumah nie terltak di sebuah kampung yg diberi nme KG FELDA AIR TAWAR 1,kota tinggi, Johor..nk di mula kn cerita..pada hari jumaat lepas, aku telh pon pulang ke kmpg bagi menyambut ramadhan al-mubaraq bersama ahli keluarga..so lepas je keje ari jumaat, aku terus bersiap menuju ke bkt jalil bagi mendapatkn tiket bas utuk balik..tepat jam 9pm,bas express konsertium telah memulakan perjalanye ke jb..mcm biase lh dh xad ape nk wat kat dlm bas aku pon tidur..hehe..tp time tuu aku tidak keseorngn.sb aku ditemani abg ku untuk sme2 pulang ke kmpg.setelah bebrape jam kemudian,henset ku berdering..n ternyata atuk aku yg menelepon utuk menayakn dh sampai mne aku skunk..selepas itu, telepon aku berdering sekali lagi n time nie bukan atuk aku yg call tp pak ngh aku.dye soh aku turun kat sebuah tempat yg dipanggil"YONG PENG" salah satu daerah yg ad kat JB.so aku pon ckp kat driver bas supaya memberhentikan kan aku dekat c2..setibanye aku di yong peng, aku terus dijemput oleh pak ngh ku utuk meneruskan perjalan ke kota tinggi dgn menaiki kereta beliau.setelah hampir 2jam perjalanan,aku pon sampilah di rumah atuk aku..haha..n kami semua terus bershur kerana mlas nk bgun lg,,hehe..pada keesokn harinye, kami terus memulakan aktiviti mengecat rumah.haahaa,,yelah kn raya xlme lagi..so dh terlanjur semua ad apslhnye utuk mengecat rumah kn..so kami pon mengecat rumah sampai ke petang..tp serius penat giler n haus..haha..bulan pose mne lhminum air derr!! hehe...so tepat pada jam 4pm, kami pon berhenti mengecat kerana hendak bergrk ke bndr jb tok berbuka di luar..Pada hari ahad pagi, kami sekali lagi menyambung aktvt mengecat dan alhamdulillah tepat jam 5.30pm semuanye settel dah semua org berasa lega..haha..so inilah dy kisah teratak 443 yg berwajah baru..haha..selmt menyambut hari raya y bakal menjelang tidak lame lagi..hehe..

No comments:

Post a Comment