Powered By Blogger

Thursday, April 14, 2011

Panggilan kecemasan di waktu malam...

Disuatu malam yg dingin,dengan suasana tiupan kipas angin cap KDK,dengan tidak disangka sangka telepon selular ku berdering dengan nada lagu dari kumpulan rock ternama dari eropah"BONEY M",.dengan tajuk lagu "daddy cool"..aku pon menjawab panggilan tersebut..

aku:waalaikumusalam...ye mama ad ape call nie??

mama:mama nak bgtw kamu yg atok kamu sedang sakit tenat dekat hospital skunk nie!!..

aku:ya allah!!...sakit ape tu mama?teruk ke?

mama: sakit jantung..docter dah suruh mama panggil semua waris...

aku:erm baiklah org balik skunk jugak(dengan nada yg sedih)

mama: kamo bawa kete hati2 ye..jgn laju2 sangt..bahaya malam2 bawa kete laju2..

aku: baiklah ma...

aku pon bersiap dengn pantas sambil menghidupkan enjin kete myyvi aku...selepas 10 mint aku pon bertolak untuk pergi mengisi minyak...aku terus menuju ke tol sg besi dengan kadar yg segera..selepas mengambil tiket di tol aku dengan tidak segan silunye memulakan pecutan pertama dengan meter mencecah 120km/j..
selepas tu diikuti dengan pecutan yg kedua yg mencecah 140km/j..dan akhir sekali pecutan yg ketiga dengan kelajuan 160km/j..time tu dalam kepala aku hanya mahu berjumpe dgn atuk tanpa bimbang akan kelajuan yg aku pandu itu..
setelah hampir satu jam empat puluh lima minit.aku pon telh masuk kekawasan yg dipanggil tanggkak..aku terus kan perjalanan ku sehingga ke hospital kota tinggi..
setiba sahaja aku disana.ku lihat atuk dalam keadan yg penuh dengan wayar di seluruh susuk tubuhnya..aku berasa amat bimbang dan sedih dalam masa yg sama..selepas hampir 3jam, doctor memberitahu yg keadaan atuk tidak menentu dan ia perlu dimasukan kedalm wad..so aku pon xkesah dgn ape yg jadi time tu just berharap agr dapat melihat atuk kembali ceria seperti dahulu kala.
setelah hampir 4 hari atuk dimasukkan kedalam wad, alhamdulillah..atuk semakin menunjukan reaksi positif akan tahap kesihatanye..dah selang dua hari dari hari tu, atuk telah pon diberi keizinan untuk pulang ke rumah..dan skunk atuk telah kembali sehat seperti sedia kala...alhamdulillah....End!!



No comments:

Post a Comment